Stejně jako minulý rok, i letos mi bylo nabídnuto zúčastnit se jako školitel akce pořádané Markem Prokopem a jeho PROKOP Software. Pozvání jsem po zkušenostech z minulého roku s chutí přijal, nyní bych se s vámi rád podělil o své poznatky z celé akce.
Na rozdíl od minulého ročníku proběhly letos 2 běhy akce, nejdříve pro pokročilé (většina těch, kteří se minulý rok účastnili základního kurzu), pak pro začátečníky. Nepleťme si ovšem pojmy s dojmy, ve většině případů se i na začátečnickém kurzu jednalo o ostřílené markeťáky, SEO specialisty, web optimalizátory a další.
Neuvěřitelný koncept
Když mi Marek minulý rok představil koncept celé akce, hodně jsem uvažoval nad tím, jak se něco takového uchytí. V podstatě 5-ti denní akce za nezanedbatelný peníz (přesto však rozumný v poměru cena/výkon), daleko od Prahy, s možností mnoha dalších aktivit, které na první pohled vypadají výrazně lépe, než den strávený v přednáškové místnosti. Marek vybral pro LIM Resort Malevil v Podještědí, tedy primárně golfový resort doplněný o možnost vyrazit na čtyřkolky, off-roady, vyjížďky na koních, tenis, beach volejbal, a to i s bazénem, saunou a vířivkou. Říkal jsem si: „Nu což, vyrazím a uvidím, jak to dopadne.“
Účast lidí na školeních a workshopech
Stejně tak jako minulý rok, i letos mě překvapilo, kolik lidí opravdu tráví většinu dne na odborném programu, namísto válení se ve výřivce a pití šampusu (i tací se najdou, docela jsem jim záviděl). 🙂 I přes obrovské možnosti Malevilu se 90% lidí velmi pečlivě účastní školení, dochází na odpolední workshopy a večery tráví networkingem nad lahví vína, sklenkou piva či nějakého dobrého panáčka. I v těchto chvílích ale většina z nich řeší problémy všeho druhu týkající se jejich oboru, a je na nich cítit, že se nejedná o strohý workoholismus, ale o snahu pochopit, dozvědět se a zkonzultovat to, co jim bylo nasypáno do hlavy na 150 školeních, které absolvovali v předchozích X letech, často bez praktického kontextu.
Školitelé
Tohle je podle mě jednou ze zásadních esencí celé akce. Když jsem nad tím letos přemýšlel, došlo mi, že jsem jediný ze školitelů, který alespoň chvíli ve svém životě nepracoval v H1.cz. Honza Tichý, Petůnie Kaktus Větrovská, Martin Snížek, Marek Prokop a já. Honza je specialistou na Analytics a jejich detailní nastavení, Petůnie je skiller přes PPC kampaně, Martin vám zoptimalizuje cokoliv tak, že to ani vaše máma nepozná, no a Marek, to je snad kapitola sama o sobě i bez dalšího komentáře. Všichni tihle lidé s vámi stráví několik dní, můžete za nimi kdykoliv přijít a zeptat se jich na cokoliv vás napadne z jejich oboru i mimo něj. Co je ovšem ještě zajímavější, můžete si vzít k ruce třeba 2 z nich a poskládat si z jejich znalostí poměrně jasný obrázek o tom, jak přistupovat k problematice, která vás trápí. Tohle „propojování“ jednotlivých segmentů online marketingu je podle mě tím naprosto jedinečným a zásadním, co vám LIM nabídne.
Volnočasové aktivity
Snídaně, školení, oběd, vínko, sport, workshop, večeře, vínko, networking, bowling, vínko… Ve stručnosti. Jak jsem psal výše, Malevil je resortem s neuvěřitelným množstvím aktivit, které by člověk rád vyzkoušel. Ve volném čase můžete dělat cokoliv, na co si vzpomenete (spousta účastníků volila spánek). 🙂 Důležité je, že se vám to za těch 5 dní rozhodně nepřejí, a i kdyby jste chtěli vyzkoušet vše, co na Malevilu mají, nepodaří se vám to. Ono bohatě stačí, když se na 2 hodiny zaseknete v jejich africké ZOO. Po večerním workshopu jsme se většinou přesunuli do restaurace, kde jsme s Honzou trochu muzicírovali na kytary. V 11 zavírají restauraci, není ovšem problém přesunout se do vedlejší budovy (cca 30m) na bowling, a tam trávit dlooouhé večery, ať už sportovně, či povídáním.foto: Adam Jurák
Za sebe mohu říct, že se jedná o naprosto nejlepší a nejpřínosnější marketingovou akci, jakou jsem v ČR viděl za celou dobu, co se v tomhle oboru pohybuji. Důkazem budiž další články, které o letošním základním běhu LIM13 vyšly:
- Karel Rujzl: Léto s internetovým marketingem 2013
- Jan Kvasnička: Léto s internetovým marketingem 2013 – Základní termín
- Adam Jurák: Jak jsem prožil marketingový tábor
- Petra Větrovská: Léto s internetovým marketingem – skutečná pravda
Pingback: Jak jsem prožil marketingový tábor | Adam Jurák píše